måndag 27 mars 2017

[TS3] 2 av 15 - Bästa och sämsta expansionen

Vilken expansion tycker du mest samt minst om? Motivera.



Jag har tre expansioner som jag absolut inte skulle vilja vara utan, Drömjobb, Leva Livet och Årstider. Det är de tre som bidrar mest till sättet jag gillar att spela på - realistiskt, i olika väder, högtider och temperaturer och med inriktning på familj och karriär. Men om jag måste utse EN favorit väljer jag nog Årstider. Finns ju inget mysigare än att fira jul (snöflingedagen), även i Sims!



Något dåligt expansionspaket finns det faktiskt inte men expansionen jag utnyttjar minst (av de jag har tillgång till) är Övernaturligt. Jag köpte aldrig Övernaturligt när det kom utan det var först för några år sedan när min syster köpte det som jag la till det i mitt spel. Alla olika övernaturliga varelserna var riktigt roliga att spela med till en början men jag har alltid varit mer för att spela så realistiskt som möjligt och efter ett tag stängde jag till och med av alla vampyrer, älvor, varulvar och häxor. Och fullmånen! Jag gillade inte ljuset vid fullmåne. Jag gillade inte zombierna heller. Så när jag för några månader sedan ville lätta upp mitt spel lite (för att få plats med allt CC 😜) valde jag att avinstallera Övernaturligt då jag ändå inte utnyttjade det.

Vilken expansion tycker du mest och minst om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar